20.04.

Taksi uudistuu Mikkelissä

Mikkelin Ulataksi Oy:n Mari Martikainen seurasi, kun Mainospuu Oy:n Ville Rantalainen teippasi tiistaina ensimmäistä autoa uuden Let´s Go -taksin tunnuksiin.

 

Maakunnan suurin taksiyhtiö Mikkelin Ulataksi Oy uudistaa perusteellisesti ilmeenä ja tuo tarjolle uusia palveluita. Jo vappuna voi matkoja ostaa koemielessä kiinteällä hinnalla lähiöiden ja keskustan välille.

Mikkelin Ulataksi Oy on selvästi suurin kaupungin kuudesta taksiyrityksestä. Sen uusissa Let´s Go -taksiväreissä ajaa 53 autoa kaupungin kaikkiaan noin 80 mikkeliläistaksista.

Mikkelin Ulataksi Oy:n osakas ja hallituksen jäsen Jussi Laiho sanoo, että yhtiössä meneillään oleva muutos on välttämätön. Ilman uudistuksia taksiyhtiö muuttuneessa maailmassa pärjää.

-Meillä ei ole liikaa aikaa. Sikäli olemme kuitenkin hyvässä ajassa liikkeellä, että muulla maassa ei muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta olla tartuttu toimeen.

Muutoksia tuo etenkin hallituksen ajama liikennekaari, joka on poistamassa taksien luvanvaraisuuden ensi vuoden heinäkuussa. Tavoitteena on muun muassa taksipalvelujen saatavuuden paraneminen. Hinta on aina ilmoitettava asiakkaalle ennen lähtöä.

-Lupakäytännöstä luopuminen antaa paljon ajattelemista, mutta uskon, että se tuo myös paljon mahdollisuuksia.

Mikkelin Ulataksi Oy kokeilee uutta kiinteää hinnoittelua jo vapun aikana, jolloin kyydin saa vakiohinnalla Mikkelin keskustan ja lähiöiden välillä. Hintaluokkia on kolme 10 ja 14 euron väillä.

Kesän mittaan markkinoille tulee myös yhtiön oma mobiilipohjainen tilauspalvelu, jota on kehitetty puolitoista vuotta. Laihon mukaan uusi palvelu avaa suuria mahdollisuuksia.

-Erittäin ison satsauksen olemme tehneet palvelukoulutukseen, jonka ovat käyneet läpi käytännössä kaikki yhtiön väreissä työskentelevät kuljettajat, sanoo Mikkelin Ulataksi Oy:n markkinointi- ja suhdetoimintakoordinaattori Mari Martikainen.

Uudet verkkosivut Mikkelin Ulataksi Oy avaa 20 . huhtikuuta eli tänään torstaina.

Myös kesän asuntomessujen tiimoilta on vireillä muita uusia tuotteita. Yhdessä Vaiha-ravintolan kanssa taksi tarjotaan brunssin ja messukuljetuksen sisältävän paketin asuntomessujen aikana.

Laiho sanoo, että asuntomessuista tulee Mikkelin taksin kaikkien aikojen suurin ponnistus. Ulataksin yhteistyö Mikkelin asunto messujen kanssa on kiinteää. Messualueelle tulee oma taksitolppa.

-Laskelmien mukaan messujen ansioista odotettavissa on noin 10 000 taksiasiakasta.
Mikkelissä taksiyrittäminen näyttää valoisamalta kuin aikoihin. Laiho sanoo, että vielä viime pikkujoulukausi oli pettymys, mutta sen jälkeen tahti on parantunut.

-Vuoden alku on tuonut kasvua verrattuna viime vuoteen.

Jokavuotisten ilonaiheiden eli St Michel -ravien ja Jurassic Rockin rinnalla on saatu uuttakin virettä. Jukurien liiganousu on tuonut hyvän lisän ajoihin.

-Jukurit on ollut yllättävän hyvä piristys taksille. Peli-iltoina hallille vietiin ja haettiin keskimäärin 43 kyytiä, ja vilkkain yksittäinen ilta tuotti yli sata tilausta, Laiho sanoo.

 

 

 

 

Kommentit

  1. riisto 04/05/2017 08:50

    Turhaa unelmoida että yksittäisen palvelun hinta laskee massatuotteiden tasolle tai parturissa voit käydä Virossa Viron hintaan mutta tilaatko taksin sieltä ? Toki jotain dolmus tuupeja voi syntyä bussien ja taksien väliin aikansa ulkopuolisella rahoituksella mutta pitkässä juoksussa kyllä se on asiakas joka maksaa ja käyttää kun on tarve, pakottavassa tarpeessa tulevaisuudessa paljon enemmän, hyvä näin.

  2. Tietäjä 20/04/2017 12:46

    Jääköhän valopilkku -sovellus käyttöön? Näppärä softa taksin tilaukseen. Kiinnitin vaan huomion, kun ollaan ”taas kehitetty omaa”, niin tämä ei yleensä tiedä hyvää…

    Edelleen taksilla ajaminen on törkeän kallista. Meren yli kun menee, niin 6 eurolla saa ajella hollin tovin taksilla, kun taas täällä ei saa pyllyä nahkaistuimelle, ennen kuin on lyöty 10eur tiskiin.

    • Taksi 20/04/2017 15:35

      Kannattaa muuttaa sinne mis on halpaa ajaa taksilla! Son vähän eri kulurakenteet siellä puolella, ota asioista selvää, kiitos.

      • Tietäjä 21/04/2017 09:28

        Jos mietitään tätä taas vähän toisesta näkökulmasta, kuin kulurakenteen, niin kumpiko olisi taksile kannattavampaa, seisoa tolpalla odottamassa asiakasta tunti tyhjänä, kuin ajaa esim. 6eur/keikka (2-6km matkoja) vaikka 8 kpl? Kulurakennehan on sama, seisooko auto tolpalla vai on liikenteessä, jos ei oteta huomioon bensan kulutusta.

      • Tietäjä 21/04/2017 09:30

        Laitetaan vielä toinen kommentti, niin oli kallista liikkua bussilla ja VR:n kyydillä myös, mutta mitäs tapahtu, kun tuli Onnibussi? Tippu VR:n ja Savonlinjan ”kulurakenne” kerrasta ja nyt pääsee 1-5 eurolla Mikkelistä Helsinkiin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.